Am asistat timp de câteva zile la o partidă de tenis de masă între două tabere ale PSD Giurgiu. Mingea de ping-pong a fost, însă, înlocuită cu o castană fierbinte care a fost pasată cu grație între cele două tabere, una din porțile de intrare în România, drumul de legătură dintre Vama Giurgiu și DN5. Unii îl numesc ”iadul șoferilor” în vreme ce alții îl numesc ”cazna transportatorilor”. Eu prefer să-l numesc exact așa cum este: rușinea Giurgiului și a României și dovada impotenței administrative a tuturor celor care s-au ocupat, se ocupă sau refuză să se ocupe de el.
Pentru dulce aducere aminte, este de menționat că până în luna Iunie a anului trecut sectorul de drum în discuție se afla în administrarea primăriei Municipiului Giurgiu, sectorul aparținând domeniului public al Municipiului. În luna Iunie, Consiliul Local Giurgiu a hotărât transferarea drumului din domeniul public al Municipiului Giurgiu în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor care să-l dea spre întreținere și administrare structurii subordonate, anume Direcția Regională de Drumuri și Poduri București. Dar, cum un cadou nu se consideră a fi primit până ce destinatarul nu-l acceptă, drumul a plecat de la Municipiul Giurgiu dar nu a fost primit oficial de destinatar, Ministerul Transporturilor.
Practic… s-a pierdut drumul pe drum.
Într-o conferință de presă susținută pe 21 Martie, probabil, primarul Municipiului Giurgiu a apărut însoțit de deputatul Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor, și împreună au lansat un atac dur la adresa ministrului Transporturilor în funcție și a actualului director al Direcție Regionale de Drumuri și Poduri București (DRDP B ). Primarul Nicolae Barbu a amenințat că va ridica panouri de afișaj cu pozele celor doi în vreme ce deputatul Răzvan Cuc a acuzat o problemă de management la DRDP B.
Replica directorului DRDP B, Daniel Augustin DINU nu a întârziat să apară iar, printr-o înșiruire de articole din diverse legi, acesta îi spune primarului Municipiului Giurgiu, pe scurt, că hotărârea CL prin care se cedează drumul nu trebuia emisă până ce Ministerul Transporturilor nu vedea în Monitorul Oficial publicată Hotărârea de Guvern pentru aprobarea amplasamentului lucrărilor şi declanșarea procedurii de expropriere iar până în acel moment, al publicării în Monitorul Oficial, drumul rămâne în administrarea Municipiului Giurgiu, adică… passing shot, că așa-i în tenis.
Cum era de așteptat, replica la replică nu a întârziat nici ea să apară iar primarul Municipiului Giurgiu salvează neașteptat din plonjon cu reverul. Barbu reacționează dur invocând discuțiile purtate cu Răzvan Cuc, la acea vreme ministru al Transporturilor, prin luna Aprilie a anului trecut, documentele pe care le-a trimis la Minister(cărți funciare și altele) și avizul de legalitate primit de la Prefectura Giurgiu ca maxime argumente în acest dans politic pe nervii șoferilor. Nu știu, însă, cam ce valoare administrativă au discuțiile cu Răzvan Cuc și faptul că a trimis cărțile funciare la Ministerul Transporturilor, cât despre avizul de legalitate al Prefecturii, să fiu iertat dar nu știu dacă doamna prefect Nina Crișu știe măcar că există și lege în România și mă tem să nu fi interpretat după legea ”a aprobat Bădălău”, care era în vigoare la acea vreme și pentru ministrul Răzvan Cuc. Dar primarul nu s-a rezumat doar la a invoca cele pomenite ci a mai declarat, conform publicației Opinia Giurgiuveanului,
“Văd că acum își dă cu părerea și domnul director Dinu Daniel – care în viață le-a făcut pe toate, văd că se pricepe și la drumuri, se pricepe la toate… Așa este când primești niște funcții fără să ai în spate prea multa experiență… ”
Cât timp așteptăm replica la replica la replică, eu zic să privim puțin mai departe de gropile din drumul care se află azi într-o situație similara situației amoroase a unei femei ușoare într-o urbe mică, iubită… de toți dar de nimeni… dorită.
Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, a avut tot timpul pentru a întocmi actele necesare sau măcar a avut toate pârghiile necesare pentru a bate zdravăn cu pumnul în masă spre urgentarea procedurilor. Dragostea sa nemărginită pentru una din porțile de intrare în România nu este, cu certitudine, motivul apariției sale umăr la umăr cu primarul Nicolae Barbu. Primarul Barbu, la rândul său, a avut la dispoziție un mandat întreg plus un an și jumătate peste (până a încercat să cedeze drumul) pentru a face ceva în privința nenorocirii ce s-a abătut asupra nefericitului drum iar acesta este un subiect pe care de relativ multă vreme nu l-a mai atins fiind, astfel, o prezumție rezonabilă aceea că nu nopțile nedormite din cauza drumului sunt cele care l-au convins să abordeze subiectul, chiar într-o manieră agresivă, și să-l invite pe Răzvan Cuc în conferința lui de presă. Despre domnul Dinu, mai cunoscut ca soțul deputatei PSD Dinu, fostă PDL, nu se știe mare lucru nici măcar în breasla sa, presupun. El a fost numit, după cum zice lumea, în baza vrerii nașului județului Giurgiu, Bădălău. Tensiunile din PSD Giurgiu sunt cunoscute iar taberele sunt clare, acum mai clare ca niciodată. Ce a urmărit, deci, domnul primar Barbu cu acest atac? Simplu, a dorit să dea semnalul că războiul fratricid în PSD a trecut la un alt nivel, acela în care nu se mai ascund. Directorul DRDP București este soțul deputatei Elena Dinu iar Elena Dinu a rămas singurul deputat care mai suflă în ciorba echipei Bădălău-Mina. Deputatul Elena Dinu duce, prin blogulețele de propagandă PSD Giurgiu, o campanie de imagine în cadrul căreia fiecare pas, chiar și cei către toaletă, îi este fotografiat și descris ca o mare realizare socialistă și asta doar pentru că ea este opțiunea și singura variantă a lui Bădălău pentru următoarele alegeri locale în Municipiul Giurgiu. Primarul Barbu știe foarte clar că în varianta puțin probabilă în care Bădălău și Mina rămân la volanul PSD Giurgiu el va mai candida eventual ca independent deci… problema lui Barbu este cu… Dinu, însă nu cu domnul ci… cu doamna și, indirect, este un atac deschis, pornit de mână cu Răzvan Cuc, la … oamenii lui Bădălău. Asta nu vrea să însemne, totuși, că domnul Dinu este vreo mană cerească la DRDP B Este vorba doar despre nepotismul impus de Bădălău, soțul deputatei PSD Elena Dinu, fostă PDL, trebuia să nu rămână fără funcție babană de la stat…
Până ce lucrurile se vor calma, până ce Răzvan Cuc și Nicolae Barbu vor lua șefia PSD Giurgiu, drumul… nu va vedea fir de asfalt (poate și multă vreme după aceea), asta-i cert, dar va fi des pomenit prin conferințele de presă.
Ce este drumul de legătură dintre Vama Giurgiu și DN5? Pe lângă multe altele, mai nou este și o armă în bătălia internă din PSD Giurgiu. Ce nu este? Drum, doar drum nu poate fi numit.
Ciprian Danciu
La parnaie cu voi! v-ati batut joc de orasu asta… nu s-a pus un metru de asfalt nicaieri… sunteti niste infecti… orasu asta putea sa ajunga unu din cele mai dezvoltate orase din tara da o clica de fomisti ordinari si-au batut joc de el… sper sa intre dna-u in voi si sa va arda rau.