Noua organigramă a Primăriei – am avut un aparat administrativ supradimensionat?

Primarul Municipiului Giurgiu, Nicolae Barbu, a constatat că măririle salariale pe care colegii săi de partid le-au pus până acum în aplicare, cu surle și trâmbițe ca parte a programului de guvernare, la care se adaugă și sporuri de care salariații aparatului administrativ beneficiază începând cu Ianuarie 2017, nu pot fi suportate de bugetul local, toate acestea însemnând o majorare cu 72,5% a salariilor într-un interval de 3 luni, după cum primarul Barbu spune.

Primăria Giurgiu

Prin urmare, ca o soluție pentru a reduce presiunea creată de cheltuielile salariale asupra bugetului, a decis că este necesară o restructurare prin care să reducă schema de personal.
Lipsesc, însă, răspunsuri la câteva întrebări care, din păcate, nu am văzut/auzit să-i fi fost adresate edilului sau celor 11 consilieri PSD care au votat pentru aceasta reorganizare.
Faptul că primăria ar fi fost obligată să crească substanțial cheltuielile salariale dacă menținea vechea organigramă, nu afecta cu absolut nimic volumul de muncă. Obligativitatea de a crește salariile nu reducea dar nici nu mărea volumul efectiv de muncă per angajat. Deci cum traducem efectele acestei reduceri de personal, alte efecte decât reducerea presiunii pe bugetul local?
Prima variantă este aceea a reducerii activităților pe care aparatul administrativ le desfășoară(reducere ca număr sau ca ritm de desfășurare). Asta ar avea consecințe grave pe termen mediu și lung în privința îndeplinirii atribuțiilor pe care Primăria Giurgiu, vrea – nu vrea, le are ca obligatorii, acelea de administrare-gestionare curentă a urbei. Practic este imposibil.
A doua variantă, cea mai plauzibilă, ar fi aceea a găsirii unor soluții de eficientizare a aparatului administrativ în formulă redusă ca număr de personal. De aici apare problema. Dacă aparatul administrativ poate fi eficientizat astfel încât, cu o schemă de personal mai mică, să ducă la bun sfârșit, întocmai și la timp, exact aceleași sarcini ca și până acum, de ce a fost nevoie de presiunea exercitată pe buget de către creșterile salariale pentru a reduce schema de personal? De ce nu a fost gândită și propusă o asemenea reorganizare anterior apariției acestei presiuni financiare, dacă se poate, la fel de bine, cu oameni mai puțini?

Este, în aceste condiții, just a interpreta această nouă organigramă ca fiind o formă indirectă prin care Primăria Giurgiu admite că a tolerat, poate chiar încurajat, până acum o schemă de personal supradimensionată? Salarii plătite din bani publici pentru poziții care NU erau, se arată acum, necesare. De ce?

Din păcate, nimeni nu întreabă iar dacă ar întreba, ceea ce eu nu am văzut să se fi întâmplat, s-ar mulțumi cu răspunsuri superficiale, demontabile la prima zdruncinare. Nu pot decât să presupun că, în realitate, toate pozițiile, fără de care acum se poate, au avut un fin parfum de „ia de mă votează”.

PS: Nu am auzit să existe obiecții la mărirea salarială cu 30% de care se bucură primarul de la 1 Iulie 2017.

 

Ciprian Danciu

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *