Răzvan Cuc aruncă ”pisica moartă” din curtea Ministerului Transporturilor în curtea… Ministerului Transporturilor.

Răzvan Cuc rămâne acelaşi ridicol ministru al Transporturilor, din fericire, din data de 10 Octombrie, doar interimar. O conferința de presă susținută ieri de ministrul Cuc a arătat ca o disperată încercare de a mai acumula oarece capital electoral dat fiind faptul că din punctul meu de vedere, în 10 Octombrie nu doar Guvernul PSD a picat ci și cariera politică a ministrului Cuc a intrat în picaj.
Printre altele, în eternul spirit al ultimilor 3 ani în care PSD a fost inamic declarat al mediului privat din România, ministrul Răzvan Cuc a încercat să se rățoiască cu obidă proletară la, cum el îi spune, ”o firmă de handling”.
Prezentând un clip video cu un angajat al firmei Globe Ground România,
care se ocupă de manevrarea bagajelor pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), Cuc plânge și suspină că imaginea Tarom și a CNAB sunt pătate de o firmă ”privată”. Ei bine, în acel clip video un salariat plictisit și probabil obosit aruncă niște bagaje pe banda din aeroport. Nimic uimitor în comportamentul angajatului, nimic din ceea ce nu am mai văzut în toate aeroporturile prin care am trecut, ba chiar, comparativ pot spune că angajatul Globe Ground este chiar delicat față de felul în care am văzut bagajele descărcate din avion prin alte aeroporturi din lume, în unele chiar ai impresia că manipulatorii de bagaje doresc să ucidă eventuali imigranți posibil ascunși în bagajele de cală.
Și ne explică tacticos domnul Cuc cum, vezi doamne, pe Otopeni întârzierile la bagaje, întârzierile la debarcarea pasagerilor și întârzierile la decolare sunt din cauza acestei firme. Ba că modul de manipulare al bagajelor blochează benzile, ba că nu are firma suficienți șoferi sau suficiente autobuze, nu a fost prea explicit, probabil pentru că nici el nu era prea sigur.
Domnul Cuc, unul dintre cei mai neperformanți miniștri ai transporturilor din ultimii 30 de ani, mai acuză operatorul ”privat” (veți înțelege sensul ghilimelelor) Globe Ground și de faptul că refuză să semneze un Act adițional prin care, citez din inegalabilul ministru Cuc: ”i se impun niște reglementări europene; să avem aer condiționat (n.a. în autobuzele care asigură transportul la/de la aeronave), să avem suficienți soferi care deservesc autobuzele, nu să avem 10 curse într-o oră și noi avem 4 autocare care deservesc” . ”Aceşti oameni (n.a. firma Globe Ground) care câştigă foarte mulți bani dar dau o pată neagră şi aeroportului (CNAB) şi Taromului pentru că în ceea ce vedeți niciuna dintre companiile statului nu are absolut nicio vină.”, mai declară cu năduf pentru Tarom și Compania Națională de Aeroporturi București (CNAB) și cu empatie față de călători.
Domnule, călătorind destul de des, mie mi-au dat lacrimile! Domnule, cum se gândește domnul Cuc la călători, cum nu mai poate el de focul imaginii Tarom și a CNAB. Cum mi-a ascultat el înjurăturile din aeroportul Otopeni când, mai în urmă cu vreo trei săptămâni, am așteptat bagajele mele și ale soției vreme de o oră, și nu călătorind cu Tarom fapt ce poate indica și lipsa modernizării benzilor din aeroport.
Și cum plângeam eu așa, peste firea omenească de emoționat de reacția ministrului Cuc, mă lovesc câteva gânduri.

Primul gând care m-a lovit a fost acela al acționariatului Globe Ground România. Cât de ”privată” este această companie ”privată”? Ei bine, foarte ușor se poate afla că Globe Ground România este deţinută de compania aeriană de stat Tarom ( 37% din părţi sociale), Compania Naţională Aero­por­turi Bucureşti (13%), cea care adminis­trează cele două aeroporturi ale Capi­talei, de către Balaclava din Olan­da (25%) şi de către Swissport France Holding (25%), conform datelor de la Regis­trul Comerţului. Practic Tarom este deținător majoritar în compania despre care Cuc ne spune că este vinovată pentru că ”dă o pată neagră”… Tarom, care Tarom nu are nicio vină, conform spuselor lui Cuc. Peste asta, Tarom împreună cu CNAB dețin… 50% din părțile sociale ale Globe Ground.
Păi ce facem, domnule Cuc? Cum merg aceste date cu afirmațiile dumitale?
Pe de altă parte, domnule Cuc, România este membră UE de mulți ani, standardele europene nu se schimbă de pe o zi pe alta așa că nu am cu să nu mă întreb: de ce abia azi, acum se face un Act adițional la un contract existent, act care să oblige furnizorul de servicii să implementeze ”reglementări europene”, unele elementare cum ar fi aerul condiționat? Cine a făcut Contractul inițial?

De ce tot acest circ ieftin al ministrului circar de fel prin șantiere, Răzvan Cuc? Să fie TOCMAI pentru că Tarom deține 37% părți sociale iar statul, Tarom și CNAB, deține 50% părți sociale iar Cuc ar vrea să forțeze schimbarea directorului? Eu așa cred. Se pare că până și pe ultima sută de metri a mandatului său la Transporturi, Răzvan Cuc încearcă matrapazlâcuri ieftine!

Ciprian Danciu
Facebook: Ciprian Danciu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *