Mai aproape de Teleorman sau de Bihor, unde vrem să fie județul Giurgiu în statistici?

Tema reorganizării DGASPC Giurgiu este una sensibilă care trebuie, în opinia mea, tratată cu obiectivitate și de la o distanță puțin mai mare față de emoții.

Privită prin prisma unei părți dintre salariați, este lesne de înțeles că subiectul generează emoții, că ridică o serie de potențiale probleme personale pe care este posibil ca unii dintre ei să le aibă. Oricât am încerca să ne detașăm de această abordare nimeni nu poate spune și nici nu a spus-o că nu se gândește și la aceste aspecte.

Pe de altă parte, cred că trebuie ca fiecare giurgiuvean să-și răspundă obiectiv la câteva întrebări cum ar fi:

  • Ce fel de administrație îmi doresc pentru județul Giurgiu? În statistici îmi doresc ca Giurgiu să fie mai aproape de Teleorman sau mai aproape de Bihor? Modelul de administrație care dă rezultatele de la Bihor, modelul lui Ilie Bolojan sau modelul de administrație fără rezultate de la, de exemplu, Teleorman, modelul lui Liviu Dragnea?
  • Dacă-mi doresc modelul de la Bihor, am motive întemeiate să cred că rezultatele de la Bihor ar putea fi obținute aplicând politicile și metodele aplicate de Dragnea la Teleorman?

Nu cred că mă aventurez dacă am convingerea că majoritatea giurgiuvenilor își doresc ca județul să ”apuce calea Bihorului” din punct de vedere al dezvoltării. Ei bine, asta nu se poate obține decât aplicând măcar o parte dintre măsurile care se iau sau s-au luat în județele dezvoltate, acea parte care poate fi aplicată situației din județul nostru. Drumul este unul lung, anevoios și este presărat nu doar cu proiecte și idei, cu investiții în infrastructura de orice tip sau cu finanțări europene ci și cu decizii necesare dar grele și dureroase, poate mai puțin populare în rândul unor giurgiuveni.

Dacă ne uităm la Bihor, una dintre primele măsuri luate de Ilie Bolojan la preluarea mandatului a fost aceea de a anunța reorganizări în diverse zone ale aparatului propriu și ale instituțiilor subordonate în care a identificat supraîncărcări cu personal. O măsura deloc populară în zona administrativă dar necesară având în vedere faptul că menirea reală a administrației publice este aceea de a administra, de a dezvolta și de a veni în sprijinul cetățeanului însă nu prin încărcarea aparatului administrativ și a aparatelor instituțiilor subordonate cu funcții doar de dragul de a putea angaja pe încă cineva.

La Giurgiu, după discuții cu sindicaliștii, după analize serioase care nu s-au făcut de pe o zi pe alta s-a ajuns la concluzia că DGASPC Giurgiu nu are nevoie de un număr atât de mare de angajați pentru a putea funcționa normal și pentru a putea oferi beneficiarilor servicii de calitate. Nu trebuie omis faptul că numărul salariaților DGASPC a crescut în mod constant din 2017, numărul menținându-se și azi iar asta fără ca numărul de beneficiari să fi crescut în același ritm.

Este o decizie ușoară? Cu siguranță nu este dar este necesară iar necesitatea unei decizii trebuie să dicteze aplicarea ei or nu gradul de popularitate al deciziei respective? ”De ce acum, în această perioadă grea din punct de vedere economic? De ce atâta grabă?”, am observat că se întreabă. Faptul că traversăm o perioadă grea nu afectează doar populația ci are un impact major și asupra capacității de funcționare a instituțiilor, instituții care trebuie, printre altele, să plătească și salariile angajaților. Pe de altă parte, a întreba ”De ce acum? De ce să nu așteptăm să se mai liniștească economia ca să nu sufere oamenii?” din punctul meu de vedere implică o recunoaștere indirectă a necesității acestei măsuri punându-se sub semnul întrebării doar momentul aplicării ei.

Nu, eu chiar nu cred că vreodată județul Giurgiu va putea ajunge la nivelul unor județe precum Clujul, Bihorul sau Timișul dacă la Giurgiu se aplică sau rămân necorectate politici și măsuri similare celor luate în Teleorman.
Faci ca în Teleorman, rămâi ca Teleormanul. Faci ca-n Bihor, poate vei ajunge ca Bihorul.

Ciprian Danciu
Facebook: Ciprian Danciu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *